torsdag den 23. april 2015

Shorts (bloomers)

Hej.

Jeg har de sidste par dage lavet lidt shorts til Lily. Jeg er simpelthen for nærrig til at betale 200 for et par søde shorts. Jeg besluttede derfor at sy dem selv. Det eneste disse har kostet mig er tid og elastik. Stofferne havde jeg liggende fra andre projekter.
Jeg har fået lavet 4 par. Det ene par får Lily på når vi skal fejre fødselssag i næste weekend og de andre får hun i gave. 

Opskriften har jeg fundet gratis her. Det kræver dog et login, men det kan nemt gøres vha facebook.

Jeg har ændret lidt i opskriften. I stedet for at lægge 1/2 cm op forneden, har jeg bare zigzagget og herefter foldet 2,5 cm som i opskriften. Til benene brugte jeg 6mm elastikbånd.
Foroven har jeg også bare zigzagget og herefter foldet 4 cm. Dette fordi jeg bruger elastik på 3 cm. Ellers har jeg fulgt opskriften.

 Disse er Lilys fødselsdagsshorts. De matcher den kjole hun skal have på. Den skal der nok også komme et indlæg med.

 Disse er faktisk lavet af et pudebetræk. Det er ikke til at se, vel.

 Dette stof har jeg ligeledes stjålet fra et dynebetræk. Den røde blomst har jeg hæklet og syet på bagefter.

 Disse er af ret tyndt stof, så jeg håber mønstrene på bleen ikke titter for meget igennem.

 Og selvfølgelig skulle Lily da lige prøve dem på, da hun kom hjem fra dagpleje i går. Hun var ret godt tilfreds, og rendte rundt i dem resten af dagen.

Sådan sidder de pagpå. Elsker det der puffede look.

kh
Simone

Ps. Husk min give away der sluttet på mandag. Du kan finde den her.

1 kommentar:

  1. Hvor er de søde. Min favorit er nr 2, men de er alle rigtig godt lavet.

    SvarSlet