søndag den 16. marts 2014

Rasleæg

Godaften.

I går fik jeg forsøgt mig med endnu et hæklet babyprojekt. Har nu flere steder set hæklede kinderæg, og havde et enkelt liggende i gemmerne. Mit forsøg blev en lille cupcake, da jeg hverken havde postkasserød til en mariehøne eller solgul til en bi. Men tænker en baby gerne vil have lidt mere spræl i farverne, da de er nemmest at se.

Jeg har puttet 10 hamaperler indeni, så den får rasleeffekt. Da det kun er garn og plastik burde den kunne tåle en omgang vask, for den bliver med garanti tilsavlet. Tror den hvide dut på toppen er god for gummerne.
Opskriften er forresten taget herfra, dog med modifikationer. http://halager.blogspot.dk/2013/03/flere-kindergs-hklerier-og-opskrift-nu.html
Jeg har lavet top og bund som påskrevet, dog med nål 3. I stedet for at lime garnet på beholderen, har jeg valgt at sy delene sammen, så ægget heller ikke kan åbnes. Den hvide kant er hæklet på det lyserøde stykke før delene blev syet sammen. Ligeledes er også toppen syet på før sammensyning.

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar