søndag den 1. december 2013

Julestjerne

Glædelig 1.december og samtidig glædelig 1.søndag i advent.

Jeg vil forsøge at komme med en guide til lidt julepynt hver søndag frem til jul. Som en slags adventskalender. Jeg er bestemt ikke den første der har lavet dette koncept, og endnu engang blev jeg inspireret af Stine med bloggen Missys verden.

I dag har jeg en julestjerne til jer. Jeg har brugt julestjernestrimler. Mine er ca. 1x22cm når de er foldede en gang. Dermed er den færdige stjerne også omkring 22 cm, når den først er færdig.

Du skal bruge:
Flydende lim
20 stk. stjernestrimler (i valgfri farve/mønster)
Papirklips

Jeg har ikke selv opfundet denne stjerne, og vil derfor linke til den engelske guide jeg selv fandt via. facebook. Selvom man ikke kan forstå engelsk, vil jeg mene man sagtens kan samle stjernen. Der er mange billeder. http://houserevivals.blogspot.dk/2010/11/make-woven-star-from-vintage-book-pages_29.html

Stjernestrimlerne jeg har brugt er lavet i metalfolie, hvilket kan gøre dem lidt sværere at få foldet pænt.
 

Sådan blev mit resultat:
 
Et lille fif eller to til stjernerne. Inden jeg samlede strimlerne til gittermønsteret, limede jeg hver enkel strimmel sammen med sig selv, så strimlerne var mere stabile, når de først skulle limes sammen.
Jeg har valgt ikke at bruge klemmer, men i stedet papirclips. Mine træklemmer er for tunge til at give et pænt resultat. Derudover skulle jeg udvide mine papirklips en lille smule, men det er jo nemt at bøje dem på plads inden de igen skal bruges til normalt papir.

Hvis der opstår problemer, vil jeg meget gerne forsøge at hjælpe. Kontakt mig blot i kommentarfeltet.

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar