mandag den 19. november 2012

Glitterarmbånd

Halløj derude.

Hvilket herligt solskinsvejr det er i dag. Dog virker det som om det er temmelig køligt udenfor. Nåh, jeg må nok bare pakke mig ordentlig ind, når jeg skal ud at cykle senere. Har lovet at afløse til svømning i dag.

I weekenden har jeg haft gang i et lille krea-projekt. Jeg ville egenlig lave et par sko efter denne opskrift:

Jeg har dog ikke fået skaffet skoene endnu, så jeg blev nødt til at forsøge mig med noget andet først, hvilket måske var meget godt. Det er ikke lige det smukkeste, men er alligevel blevet glad for mit armbånd. Det er blevet lidt ujævne, specielt der hvor jeg først kunne male i 2.omgang.
Jeg blandede noget lim og glimmer og puttede på. Efter 4 lag puttede jeg mere glitter i limen, og så gik det lige pludselig stærkt med at dække. Resultatet er da også at jeg i bunden har kunne nøjes med 2 lag, hvor resten har fået 5-6 stykker. Det kan kun gøres bedre på armbånd 2. Jep, det skal også være rødt. Allerførst skal det dog lige slibes med sandpapir, så limen bedre kan hænge fast. Og så er det bare at gå amok.
Det røde armbånd så ud ligesom som det lilla, før projektet blev skudt i gang. Dog var det blåt. Det havde I aldrig gættet, vel?
 En skam det ikke rigtig glitrer på billedet, men det gør det skam i virkeligheden, hvis lyset lige rammer rigtigt.
De brugte materialer. Skulle nok bare have investeret i noget limlak, da det tørrer blankt. Trælimen tørrer semimat, så i sidste step har jeg brugt decopage lak, da det har shine. Glimmeret var faktisk ikke helt nemt at opdrive. Det er svært at finde i løskøb, dog kan det jo selvfølgelig findes på nettet, hvis man har lyst til at betale en formue i porto. Jeg havde heldigvis en ven, der havde noget glimmer i gemmerne. Tror også jeg skal have mig en bøtte sølv og guld.

kh
Simone

2 kommentarer:

  1. Man kunne sikkert lave fedt julepynt med denne metode.

    SvarSlet
    Svar
    1. det kan man helt sikkert. Har overvejet det, men er slet ikke hjemme i december, så det må blive næste år.

      Slet