lørdag den 27. oktober 2012

Aqua Convention

Godaften derude.

Advarsel: Dette indlæg er meget teksttungt, og uden billeder overhovedet!

Beklager jeg ikke har lavet et indlæg i en hel uge, men der har ikke rigtig været så meget at skrive om. I torsdags havde jeg noget gruppearbejde, ca. en halv dagsrejse væk. Det var dog meget hyggeligt, og vi har allerede aftalt en ny dag, hvor vi skal have nogle delelementer klar. Det skal nok blive godt.

I dag har jeg været til DGI´s Aqua Convention i Svømmestadion Danmark, Esbjerg. Jeg valgte kun 4 aktiviteter, da jeg ikke lige syntes der var andet der tiltalte mig. Desuden skulle vi også selv stå for forplejning, og jeg er for nærig til at købe dyr mad i div. cafeteriaer, og en madpakke der har ligget i en godt sammenrystet taske i en varm svømmehal er bare ikke lige sagen. Derfor valgte jeg kun aktiviteter fra 13-16.40. Det viste sig så bagefter at vi faktisk fik mad alligevel! Sagen uvedkommende, tilbage til aktiviteterne.
Det første jeg var til hed kreativ svømmeundervisning. Det var rigtig hyggeligt, men egentlig ikke super meget nyt i det. Der var en opvarmningsleg jeg ikke havde set før, samt nogle nye måder hvorpå man kunne bruge søhestene, men ellers intet nyt under solen. Og ja, jeg kalder dem søheste, andre søpølser og andre igen orme. Orme er bare noget af det klammeste man kan kalde dem. Jeg forbinder det med regnorme, som jeg kan få helt kuldegysninger af bare ved tanken. Til dem der kalder dem søpølser, ved I hvordan et sådan væsen ser ud? Ikke just charmerende. Så kan vi ikke bare holde os til søheste, eller det mere kedelige rør. Eller hvis vi skal have et smil på læben hver gang de skal bruges, skal vi kalde dem det samme som tyskerne: ein wassernudel. Det er da for hygsomt.
Det næste var Splash n'Adventure. Her var der sammensat et helt eventyr, hvilket var super fedt. Det kunne jeg godt tænke mig at prøve engang selv at lave for ungerne. Det tog ca. en halv time (2 eventyr), og der var bare gang i den, pånær da vi lige fik en opgave med at bygge et skib der kunne "indeholde" os alle sammen (vi var en 16-18 stykker). Men vi fik bygget skibet og skudt piraten i sænk.
Den næste aktivitet var bare for mærkelig. Jeg havde meldt mig til Moderne dans og bevægelse i vand. Troede det var noget i ala zumba, bare med dans i retning ala musikvideo eller sådan noget. Det var så bare virkelig spirituelt (nok den bedste måde at forklare det på). Det var noget med at finde ind i sig selv, og udtrykke sine indtryk gennem kroppen. Virkelig grænseoverskridende med tendens til det mærkelige, men jeg gennemførte da.
Det sidste jeg havde meldt mig til var Aqua Zumba. Jeg tænkte, zumba er sjovt, så må aqua zumba da være dobbelt så sjovt, da det jo kombinerer vandet som jeg elsker. Det var bare en fiasko uden lige. For det første ville de have os til at synge med på div. omkvæd, hvilket jeg slet ikke lyttede efter, da det var svært nok at følge instruktørerne. Det var bestemt ikke fordi de var dårlige, heller ikke til at signalere hvad vi skulle, men mere fordi der var alt for meget fart på. Mange af bevægelserne kunne man slet ikke nå at lave i vandet. Retningsskiftende var simpelthen alt for hurtige. Det var sådan lidt øv, og mine ankler og skinneben gjorde lidt ondt bagefter. Så var det godt at man kunne bruge alt den tid i badet man havde lyst til, og bagefter sætte sig ind i saunaen. herefter var der lige 20 minutters cykeltur hjem.

Jeg er godt kvæstet nu, hvis I ikke allerede havde fornemmet det. Jeg kæmper med at holde øjnene åbne nu, og lige om lidt smutter jeg også i seng. Grunden til jeg ikke allerede er tørnet ind var pga. en film i tossekassen. En film jeg så rigtig meget som teenager, men desværre blevet stjålet fra mig, første gang vi havde indbrud. Øv øv, men dejligt lige at få den genopfrisket.

Natte nat
/Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar