torsdag den 16. august 2012

Pung/clutch

Hej igen.

Jeg spammer da lidt bloggen i dag, men også kun lidt. Jeg er så stolt lige nu. Jeg er endelig blevet færdig med noget, jeg har været i gang med siden dette indlæg (klik mig). Det har altså taget mig 3 måneder og utallige forsøg. Er desuden startet forfra 3 gange, givet op lige så mange gange, samt brugt en hel meter stof, hvilket slet ikke er nødvendigt. Jeg har også besluttet mig for aldrig nogensinde at lave sådan en igen, medmindre jeg bliver rigtig godt betalt for det. Det var noget bøvl uden lige, hvilket har fået stolthedsbarometeret helt op at ringe, da jeg endelig blev færdig. Den er blevet lidt for kort i siderne, hvilket skyldtes en regnefejl fra min side + at jeg orkede ikke at lave det om en gang til! Og læg lige mærke til, at de armbånd jeg viste tidligere i dag matcher :)
For en god ordens skyld vil jeg informere om, at inspirationen kom fra Helene, hende jeg også har lært at flette af. Hun uploadede i april disse billeder på sin blog (klik også mig). Behøver jeg sige, jeg var ellevild?

And now for the pictures:






Føler ikke det er nødvendigt med yderlige kommentarer. Men skriv endelig hvis du har noget på hjerte :)

kh
Simone

3 kommentarer:

  1. Godt gået - flot resultat. Sød lille detalje med matchende vedhæng. :o)

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare flot! Jeg har også godt set Helenes pung, og jeg vil gerne selv lave sådan en. Jeg kan bare ikke helt finde ud af, hvordan I syr det for til at putte indeni. Jeg melder mig lige som fast læser. Du er velkommen til at kigge forbi min blog. Der er billeder af de ting, jeg har flettet. I øjeblikket er jeg desværre nødt til at holde en krea-pause, men jeg håber på snart at kunne komme i gang med at være kreativ igen.

    Hilsner fra Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.

      Velkommen til. Jeg havde ligesom dig rigtig svært ved at greje hvordan indholdet skulle laves. Jeg startede med at sy møntlommens lynlås fast til 2 rektangulære stykker stof. Herefter syede jeg en halvcirkel fast på møntrummet i hver ende. Så blev kortlommerne syet på ydersiden, som blev syet på halvcirklerne. Til sidst blev den røde lynlås syet på, også på maskine.

      kh
      Simone

      Slet