tirsdag den 24. juli 2012

Tid ved symaskinen og armbånd

Gute heute Leute. Hier bin ich!

Har I savnet mig? Jeg er nu hjemvendt til min egen bopæl efter 15 dage i Østrig og en uge hos Mor og Far. Ferien kommer der en beskrivelse af en anden god dag.

Dagen har stået på flere forskellige aktiviteter. Først og fremmest har jeg fået solgt 3 stk. neglelak på kun 4 timer. Så har jeg lavet flere neglelaksmykker, men dem kommer der først billeder af i morgen, da de sidste lige skal tørre et par timer mere. Så har vi været i gang med at rydde op, hvilket noget af dagen i morgen også kommer til at gå med - øv! Jeg har fået lavet et armbånd jeg endelig havde alle delene til, og har jeg lige færdiggjort en tallerken- og bestikpose.

Her er armbåndet. Dejlige billige materialer købt på ebay. Det tager under et kvarter og samle, og ser super smart ud. Jeg har brugt 27 o-ringe i størrelsen 20mm, hvor selve gummiet har en diameter på 2,5mm. Et lille tip: Køb o-ringe i et byggemarked, i stedet for at købe de dyre ringe til smykkefremstilling. Det kan slet ikke betale sig! Jeg har til at samle gummiringene med, købt 100 stk. forgyldte metalringe (hvilket metal er ukendt) i str. 8mm. Her er tykkelsen 1,2mm. Det går kun lige, måske skulle man til en anden gang bruge 9mm. Men er fuldt ud tilfreds med resultatet.





Ved symaskinen fik jeg som sagt lavet en tallerken- og bestikpose til min lillebror. Gæt selv hvad han hedder! :) Farven er grøn ligesom KFUM-spejderne og det orangegule og blå er i stil med deres tørklæder.
Han skal på efterskole, nærmere betegnet en spejderefterskole, og når de så skal på tur, skal de selv medbringe spisegrej. For at dele hele ikke bare ligger og roder rundt i rygsækken, er sådan en pose bare praktisk. Den er super nem at lave. Jeg har brugt et stykke stof med målene 60x38. En cm sømrum i både siden og bunden. 2cm løbegang til en snoet snor. Alt er syet på maskine pånær lige navnet. Det er broderet med stikkesting (hedder det det?). Bestikposen er syet med samme fremgangsmåde som tallerkenposen. Her målte stoffet fra start 20cm i bredden og 30cm i højden.



På gensyn i morgen.

kh
Simone

ps.
Ved ikke lige hvad der sker for de store mellemrum under billederne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar