onsdag den 25. juli 2012

Neglelaksmykker

Hej igen.

Sveden hagler bare af mig, trods jeg sidder indenfor. Er faktisk lidt træls, da mine hænder er ekstremt fugtige. Og kender I det, når man lige kan mærke sveden på overlæben. Det er så træls, men man må jo på den anden side heller ikke klage over det fantastiske vejr. Glæder mig til grillhygge med venneparret senere.

Som jeg fortalte i går, så har jeg igen været i gang med lakker og glassten. 2/3 af dem, har jeg kun lavet en enkelt af, da jeg var så ivrig (læs: utålmodig) efter at eksperimentere. Alt i alt fik jeg lavet 12 forskellige. De er endnu ikke sat på smykkedele. Har stadig massere af ørestikker tilbage, men kunne også godt tænke mig at forsøge med ringe og halskæder. Det der holder mig tilbage, er at sølv er så pokkers dyrt!

Nu til billeder og lakkernes navne.
Hvilke neglelakker der er brugt (kronologisk rækkefølge):
1) Rimmel: Superwear (topcoat), China Glaze: Oxidized Aqua (crackle), Pieces: Harbours Pearl og H&M: Metallic Grey.
2) Sinful Color: Hottie, Color Club: Puccilicious og H&M: Metallic Blue. (Er ikke sikker på at det sidste lag blå ændrede på farven overhovedet!)
3) Rimmel: Superwear (topcoat), China Glaze: Tarnished Gold (crakle) og Depend: Sort (nr.39).
4) H&M: Spark Me Up, Sølvfranken og H&M: Metallic Grey.
Rækken til venstre:
5) Essence: Space Queen og Depend: Sort (nr.39).
6) Technic: Celebration og H&M: Superpink.
7) Sinful Color: Green Ocean, Sinful Color: Hottie og Rimmel: White Orchid.
8) Essence: Space Queen og Rimmel: White Orchid.

Rækken til højre:
9) Technic: Celebration og Depend: Sort (nr.39).
10) Technic: Celebration, Sølvfranken og H&M: Metallic Grey.
11) Sinful Color: Green Ocean og Rimmel: White Orchid.
12) Wet'n'Wild: Blue Want To Be A Millionaire, Essence: Space Queen og Rimmel: White Orchid.

Meningen  med nr. 7 og 11 var at ende ud med noget der lignede opaler. De to sten er i virkeligheden meget forskellig fra billedet herover. Man kan tydeligt se hvert enkel glimmerstykke. Nr. 7 er mere blå i virkeligheden, mens nr. 11 er mere grøn i det.

Det var alt for nu.

kh
Simone

2 kommentarer:

  1. *SAVL*

    Jeg laver også mine egne smykker. Toppen vil da helt klart være at forene min smykke OG lak fetish :-D
    Vil du sladre om hvor du køber tingene?

    SvarSlet
  2. Jeg har også i mange år lavet smykker selv, og da jeg så startede op på neglehalløjet i marts og jeg så de første neglelaksmykker i maj, så tænkte jeg, ja, hvorfor ikke? Har rendt rundt med minde øreringe hele ferien :)

    Her kommer link til materialerne - skal lige tilføjes at jeg bruger lang tid på at finde den billigste stk.pris på ebay:
    Sten: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=261070541061
    Ørestikker: http://www.ebay.com/itm/260974047389?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
    Gummilåse: http://www.ebay.com/itm/180899024714?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

    kh
    Simone

    SvarSlet