tirsdag den 5. juni 2012

Vupti hupti, og så var der lige en vest

Hej igen.

Det er ikke just billedkunsteksamen der trækker. Jeg har ærlig talt slet ikke lyst til at lave de ting jeg mangler. Men jeg skal jo, dog kniber det med motivationen. Tror dels det er pga. det skide papmachetræ, der tager en hulens masse tid, hvilket jeg ikke gider, samt det lys og skygge jeg også skal have lavet. Ved godt øvelse gør mester, men fatter bare ikke at gengive skygge korrekt!

Derfor begyndte jeg så at lave noget helt andet i går aftes. Tror kl. var 21 eller der omkring. Jeg tænkte, jeg har da lige lyst til at sy et eller andet nu, så jeg startede op på min vest til mit Toadette cosplay. Jeg havde intet mønster, udover til en bolero, og et mønster fra min venindes vest, der i øvrigt var for lille. Jeg mixede de 2 mønstre, lavede lidt småjusteringer på øjemål da det hele var syet sammen, og vupti hupti, så var der en vest. Slutteligt syede jeg gult kantbånd på, dog ikke helt som man plejer, da striben så ikke ville blive bred nok. Kantbåndet kom dog først på i formiddags. Men alt i alt har jeg brugt en 4-5 timer på projektet. Det var da lige til at klare :)

Jeg har dog også lavet billedkunst. Er begyndt at putte papmache på de små grene jeg har. Det tager en krig og en madpakke, så det bliver i meget små etaper, da det også er noget værre pillearbejde. Desuden har jeg været i gang med at udstampe blade af kaffeposer. Chipsposerne var for tynde, så jeg måtte finde et alternativ. Jeg har ca. 450 blade lige pt, men som I kan se, har jeg stadig masser af strimler, jeg kan bruge til at lave flere.


Slutteligt har jeg købt lidt materialer til at lave neglelakøreringe af. Der findes en masse smukke, så nu vil jeg se om ikke også jeg kan kreere nogle, med de lakker jeg har. Har en plan om at jeg i hvert fald skal bruge min sinful color - hottie, når den engang lander i min postkasse. Hvis I vil se eksempler på, hvad jeg snakker om, så klik bare her.

I søndags var vi så et smut på sygehuset, for at se vores vennepars førstefødte. Hun var bare den mest vidunderlige lille pige ever. Nuh! Og selvfølgelig havde vi en lille gave med til hende. Den kæreste lille sejlerkjole i hvid og rød. Til den hårdttrængte mor havde vi medbragt en iskold dåse cola, da det er noget hun har måtte undvære gennem hele graviditeten. Hendes forlovede har været meget obs på, at hun ikke har fået noget med koffein i, samt ting med for mange tilsætningsstoffer. Hvis det er opskriften på hvordan man får et så roligt barn, som de lader til at have fået, så  kan jeg også snildt undvære cola i 9 måneder, når det bliver min tur.
 Er lige umiddelbart det bedste billede jeg kan finde af kjolen. Er den ikke bare kær?

kh
Simone

Jeg tror det var alt for denne gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar