fredag den 1. juni 2012

Forskellige sindsstemninger

Halløjsovs.

Jeg har virkelig været nede for energi de sidste par dage, men har alligevel fået taget mig sammen til en smule billedkunst. Negle har jeg også taget mig tid til. Fik sådan lyst til at lave noget sødt og lyserødt, da min veninde lige er gået i fødsel, og ifølge ultralyd venter en pige.

Først til det seriøse. Jeg var ovre på skolen i tidligere i dag, da jeg manglede materialer til mit papmache. Det var hurtigt overstået, så jeg valgte lige at glasere lidt ler også. Det blev blomsterne til min lampe. Jeg havde sidste dag fundet en bundslat hvid mat, jeg havde bestemt de skulle have. I midten ville jeg anbringe 3 små gule prikker. Problem, da den gule var lertøjsglasur. Den vil flyde fuldstændig ud, når den blev brændt sammen med stentøjsglasuren (den hvide). Efter at have givet op, og så alligevel gået alle bøtterne igennem igen, stødte jeg på en hørgul. Hvorfor havde jeg ikke set den før? Den blev hurtigt rørt op, og blev derefter tilføjet blomsterne. Nu er det så bare at vente på, at en ovn bliver fyldt, så den kan tændes.


Tilbage til papmachen. Hader det, det gør jeg virkelig. Derfor laver jeg det hjemme med melklister. Det er ikke lige så slemt, men stadig klamt. Jeg er i gang med at lave et træ. Det har nu fået små grene tapet på. Endnu flere efter billedet er taget faktisk. Disse skal så lige have en omgang papmache, tørre og derefter grundes og males. Slutteligt skal jeg have udstampet en masse blade. Dette skal gøres af grønne chipsposer.

I starten af ugen modtog jeg nogle stempelplader, jeg havde købt brugt i neglegruppen "Negle Lir" på facebook. Jeg kunne slet ikke vente med at gå i gang, og puttede det egentlig bare ovenpå den mani jeg allerede havde. Det får I ingen billeder af, men jeg har lige her for lidt siden været i gang igen. Hvis I er ligeglade med hvad jeg har brugt, så bare bladre ned til billedet, for her kommer en længere smøre. Jeg skal lige advare mod grimme neglebånd + jeg ikke har aftørret kanter. Men fjernede min tidligere lak i dag, og det tørrer altså alt ud. Undskyld.

Lillefinger:
Depend nr. 31 (hvid) toppet med Depend nr. 28 (svag lyserød glans). Afsluttet med Cheeky nr B09 (plade) med Depend nr. 34 (neonpink).

Ringefinger:
Depend nr. 31 (hvid). Konadplade nr. m25 hvor rosen er lavet med Depend nr. 19 (mørkrosa) og Revlon Street Wear - Forest nr 010 (grøn)

Midterfinger:
Depend nr. 28 (svag lyserød glans) med hvid tip, ligeledes fra Depend (nr. 31). Tippen er lavet i frihånd og følger min naturlige runding. Sløjfen sidder på Chekky B09, hvor jeg har brugt Essie - cute as a button.

Pegefinger:
Essie - cute as a button med chekkypladen B09 og Depend nr. 34 (neonpink). Mønsteret er blevet brugt 2½ gang. Det sidste halve mønster blev brugt på lillefingeren.

Tommel:
I dag har jeg fået en ny lak ind af døren. 43 kroner inkl. porto har den kostet mig. Denne er også købt brugt, men dette kan overhovedet ikke ses. Den er lækker at påføre, men kræver 4 lag for at dække. Den hedder You're s-teal the one og er fra Nicole by OPI (altså min første OPI-lak). Hvis alle er sådan skal jeg klart have flere! Ovenpå denne har jeg brugt Depend nr. 195 (klar lyseblå perlemorsagtig!!!) hvor mønsteret kommer fra konad m25.


Selvom jeg ikke er så meget til den franske tip, er jeg egentlig pænt glad for midterfingeren. Det er virkelig enkelt og feminint. Kæresten kunne bedst lide den med rosen.

Jeg vil smutte nu, da kæresten lige har ringet og sagt han vil hentes nede på sygehuset. Han kørte vores veninde og hendes forlovede derned, da hun jo som tidligere nævnt er gået i fødsel.

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar