torsdag den 14. juni 2012

Billedkunsteksamen

Godeftermiddag.

Der er ikke længe til at jeg skal til eksamen. Det er på mandag. Om jeg er klar? Overhovedet ikke. Derfor har jeg også tilbragt noget tid på skolen i dag, for lige at lægge en sidste hånd på de ting, jeg ikke kan fremstille hjemme. Jeg har fx fået sat mit stentøjsglasur til brænding, hvilket jeg kan hente i morgen. Lige glasuren stresser jeg lidt over, da den matsorte min lærer har bestilt hjem er en stentøjsglasur. Den kugle jeg har på tablouxet (staves?), er farvet rød med lertøjsglasur, og vil derfor smelte af i den høje temperatur stentøjsglasur brændes ved. Altså skal jeg når ovnen er færdig farve kuglen igen, og fra lørdag til søndag skal den så brændes ved lertøjsglasur-temperatur. Jamen skulle du ikke først til eksamen mandag? Jo jo, men vi skal stille vores udstilling op enten lørdag eller søndag, så det bliver lidt hektisk!

Her er hvad jeg mere har fået lavet i dag:
Jeg har fået påsat endnu en kugle. Den er dog blevet meget mørk, og den passer helt ikke helt i størrelsen, men sådan må det nu engang være. Jeg fik den effekt med noget grønt og levende, som jeg gerne ville have!

Jeg fik vandet og klipperne til at gå mere naturligt i et, samtidig med at klippens nederste sten blev mere livlige, ved at male indhak mellem stenene med vandet. Var jeg aldrig selv kommet på, den ære skal tilfalde min veninde AK.
Det ansigt har bare lavet over så mange forsøg. Specielt munden. Hader at tegne/male dem. Kan aldrig få dem til at se fornuftige/naturlig ud, men må indrømme at det er lykkedes ganske godt denne gang. Jeg er i hvert fald fuldt ud tilfreds. Øjnene var også ret uhyggelige og udstående, lige indtil jeg fik puttet øjenvipper på.
Er mine fisk ikke bare kære? De er til ære for søster og bror :)

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar