lørdag den 12. maj 2012

Min taske

Som lovet i går, kommer her en opdatering på min Toadette taske. Den har været i støbeskeen længe, faktisk helt tilbage fra dette indlæg. Mht tasken, har jeg dog gjort et eller andet rigtigt, da både min søster og bror sagde: "Hey, det er den der stjerne fra Mario kart."
Jeg beklager at jeg har været utrolig dårlig til at tage billeder undervejs, og derfor kommer der først billeder fra det punkt hvor det hele skal sættes sammen. Jeg var bare så opslugt af arbejdet, at jeg glemte det! Men, jeg er helt vild med den, og glæder mig mega meget til vise den frem for jer, men også til at bruge den til selve connen (Genki).

Så hold godt fast, for her kommer der billedspam.

De to ydersider, topstykket med lynlås, samt inderside med inderlomme.
Siderne tog rigtig lang tid at brodere. Den ene pillede jeg endda op igen, fordi jeg ikke var tilfreds. Det er helt normalt bomuldsgarn jeg har brugt (det billige fra Kvickly).

Her er topstykket syet på bundstykket, samt mobillommen på en af indersiderne. Den justerbare rem er også blevet gjort færdig. Jeg er dog ikke helt tilfreds med længden, så overvejer at klippe den op, og købe et længere gjortbånd.


Så er remmen også blevet syet på tasken.

Det hele sat sammen med nåle. Der er gået et eller andet galt i min beregning, for som I kan se, er der et stykke i overskud (i bunden). Det er hele 6cm det drejer sig om, så jeg aner virkelig ikke hvor fejlen er opstået henne!

Den færdigsyede taske. Jeg er så stolt, specielt fordi jeg ikke har brugt en opskrift. Havde godt nok fundet en på nettet, men jeg brugte den slet ikke på selve dagen. Den kan forresten findes her, hvis nogen skulle få lyst til at prøve kræfter med den.

Så kan I rigtig se min "mønt". Kanterne er forresten afsluttet med kantbånd, så jeg har ikke skulle koncentrere mig om at lægge ret mod ret når der skulle sys.

Topstykket med lynlås. Ville gerne have haft en bredere (sådan som i jakker, altså de delbare), men sådanne findes åbenbart ikke i gul. Har i hvert fald ikke kunne finde nogle. Hverken på nettet eller i butikkerne.

Inderlommen. Her har jeg fået fat i en bred lynlås, den er dog karrygul, så matcher helt gør den ikke. Men besluttede med mig selv at det ikke gjorde noget, da den jo sidder indvendig, så det er kun mig der ser den.

Mobillommen. Det var godt at jeg i sidste øjeblik valgte at forstørre hvert led med 1 cm, for den kan kun lige og lige være der. Men fin ser den da ud :)

Og sådan ser der så ud når man okkuperer mors kontor. Jeg sad oprindeligt nede i stuen (tirsdag), men om eftermiddagen/aftenen skulle vi lige rykke rundt på det hele, så der var plads til mennesker morgenen efter, hvor der var morgenkaffe pga. mine forældres sølvbryllup. Stort TILLYKKE til dem i øvrigt. Jeg syede også en del timer onsdag (09/05), men nåede dog ikke helt at blive færdig (manglede kun kantbånd), så jeg fik lov at låne den gamle tøs med hjem. Hun blev købt lige efter mine forældre havde været nede at bestille tid til vielsen, så hun har faktisk også 25års jubilæum.

kh
Simone

ps. Mellem yder- og inderside er der blevet brugt vlies. Det gælder alle sider på tasken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar