søndag den 18. marts 2012

En taske jeg har fiflet med her i weekenden

Hej igen, allerede. Som jeg dog smider om mig med blogindlæg lige for tiden!

I denne weekend har jeg, som overskriften fortæller, fiflet med en taske. Jeg havde planer om en stjerneformet taske, men de er slet ikke til at opdrive nogen steder. Så tænkte jeg, jeg syer da bare en selv. Efter at have leget med en masse papir, samt rådgivet mig med en veninde, røg den ide i vasken. Så fik jeg ideen med at købe/sy en firkantet eller rund taske, og så bare sy en stjerne på. Den ide blev dog også skyllet ud med badevandet, da jeg ikke kunne finde nogle gule tasker der passede til formålet. Efter at have led lidt rundt på nettet igen i dag, faldt jeg over en anden ide, som jeg temmelig hurtig låste mig fast på. Ikke lang tid efter faldt jeg over denne side (klik her), hvor der næsten trin for trin bliver forklaret hvordan man syer en rund taske. Jeg var ovenudlykkelig, dog skal jeg ingen yderlommer have. Jeg havde tænkte på en taske i den retning, men kunne ikke altid lige greje hvordan tingene skulle syes sammen, altså lige indtil jeg fandt siden. Så nu har mit Toadette cosplay snart en taske, eller skal lige have købt materialerne først, og tiltusket mig lidt tid ved mors symaskine. Stoffet i sig selv bliver ikke dyrt, det der trækker prisen op er de 2 lynlåse, samt D-ringe, karabinhager og et enkelt spænde . 2 m skråbånd og 1m2 vlies skulle ikke være den store udgift i budgettet heller. Planen er at stoffet bare skal være noget solgult bomuldstof.

Når tasken engang er færdig, så indeholder den både inderlommer og mobillomme, samt en justerbar skulderrem. Glæder mig så meget til at komme i gang. Tror næsten ikke det kan gå galt. Det, jeg tror, der bliver sværest, er at få kantbåndet til at passe. Jeg har planer om at brodere begge sider, hvilket jeg tror kommer til at tage umådelig lang tid. Det bliver ikke vildt og voldsomt, bare lige nogle stikkesting for at markere cirklen, stjernen og dennes øjne.

Til billederne (ps. lad lige være med at grine af min temmelig barnlige arbejdstegning):





Når den kan laves i papir, så er der også stor sandsynlighed for at den kan klare at blive lavet i stof. Hehe.

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar