mandag den 31. oktober 2011

Billedkunst - ler

Hej igen...

I billedkunst i øjeblikket leger vi med ler... Vi er startet med at tegne skitser, og senere udforme dem i rødler... Rødleret er også kun skitser, da det færdige produkt skal udføres i stentøjsler... Der er meget mere robust, og knækker heller ikke lige så let som rødleret...

Jeg har kun taget billeder af min dame og et lille sideprojekt jeg har mig... Damen er ikke super smuk endnu, men det skulle hun gerne blive, når jeg næste gang går amok med en slynge... Det andet jeg har gang i er en krukke, der senere skal blive til en lampe... Jeg er ikke færdig, og jeg ved godt krukken er en smule skæv, men sådan må det være... Det er i hvert fald en forbedring siden 3.klasses askebæger... Planen er at krukken skal blive noget højere... En 15 cm, tror jeg... Det er ikke helt let at pølse sådan en krukke op, derfor har jeg nu valgt at droppe min praktiklærers forslag om at den 5.klasse jeg har skal lave lamper i ler... Det tager alt for lang tid... Jeg har brugt 2½ time på min krukke i dag, og så længe har klassen slet ikke... Så vi må lave noget andet...






Kan se tiden er ved at løbe fra mig... Jeg skal på arbejde, og skal cykle lige om snart... Så jeg vil takke af for denne gang, få pakket min taske, og så komme afsted... Skives...!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar